Informacja !!!
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna informuje, że od 1 marca 2021r. tymczasowo zmienia swoją siedzibę z ulicy Warszawskiej 53 na ulicę Nadbrzeżną 13.
Od 1 marca 2021r. do odwołania Poradnia będzie mieścić się w internacie Zespołu Oświatowego- Sportowego „Baza” w Mrągowie.
Szanowni Państwo !
W związku z planowanym otwarciem przedszkola od 20 maja
2020 r. prosimy o zapoznanie się z podstawowymi zmianami w organizacji pracy przedszkola, ograniczeniami dotyczącymi liczby dzieci mogących korzystać z usług naszego Przedszkola wynikającymi z wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz podyktowane warunkami lokalowymi i sanitarnymi naszej placówki.
Rodzice, którzy zadeklarowali chęć korzystania z opieki
przedszkolnej proszeni są o
zapoznani się ze szczegółowymi procedurami oraz zasadami postępowania(załączniki nr 1; nr 2), podpisanie WNIOSEK ZGŁOSZENIA WOLI UCZĘSZCZANIA DZIECKA i dostarczenie do dyrekcji osobiście lub przysłanie na adres mailowy przedszkola: przedszkolerozogi@wp.pl do dnia
15.05.2020r. do godz. 14.00 .
15.05.2020 -przysłane wnioski zostaną zweryfikowane zgodnie z wytycznymi, kryteriami zawartymi we wniosku.
Po tym terminie wnioski nie będą rozpatrywane.
Rodzice zostaną poinformowani o wynikach weryfikacji.
Należy pamiętać że:
- w pierwszej kolejności będą przyjęte te dzieci, których rodzice nie mają możliwości pogodzenia pracy z opieką w domu;
•pierwszeństwo mają dzieci pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych, realizujący zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Jeszcze raz przypominamy, że przedszkole będzie prowadziło
tylko działania opiekuńcze (liczba miejsc ograniczona).
Dla dzieci pozostających w domu nadal będzie prowadzone
zdalne nauczanie.
NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY W FUNKCJONOWANIU PRZEDSZKOLA
1.PRACA POSZCZEGÓLNYCH ODDZIAŁÓW:
Zostaną uruchomione 2 sale dydaktyczne, w których może przebywać maksymalnie 10 dzieci, nauczyciel oraz pracownik obsługi.
W sali 3 zostało utworzone izolatorium dla dzieci.
DZIECI PRZYPISANE DO DANEGO ODDZIAŁU MOGĄ PRZEBYWAĆ W NICH TYLKO W GODZINACH PRACY ODDZIAŁU.
NALEŻY OBOWIĄZKOWO PRZESTRZEGAĆ GODZIN PRACY POSZCZEGÓLNYCH ODDZIAŁÓW.
Sale zostały przygotowane ściśle z wytycznymi sanitarno-higienicznymi: zostały usunięte wszelkie sprzęty, zabawki oraz pomoce, których nie można poddawać dezynfekcji( pluszaki, wózki, książki, kręgle itp).
- ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI:
Pożegnaj się z dzieckiem w korytarzu, nasz pracownik zaprosi dziecko i dokona pomiaru temperatury, poczekaj więc chwilę na wynik pomiaru.
Jeżeli wynik pomiaru będzie w normie(temperatura graniczna 37°C), dziecko zostanie zaprowadzone do szatni, a następnie do sali pod opiekę nauczyciela.
Rodziców z dziećmi oczekujących na wejście, prosimy o uzbrojenie się w cierpliwość i zachowanie odpowiedniego dystansu między sobą min 2 m i stosowania środków ochrony (maseczka, lub przyłbica, rękawiczki).
Inteligencje wielorakie wg. Howarda Gardnera
„Wczesne ustalenie uzdolnień, może bardzo dopomóc w wyborze doświadczeń
korzystnych dla dziecka, ale równie ważne może być ustalenie jego słabych punktów.
Jeśli bowiem zidentyfikuje się odpowiednio wcześnie taką słabą stronę,
to istnieje możliwość zajęcia się nią zanim będzie za późno
i zastosowania alternatywnych metod uczenia lub doskonalenia ważnych umiejętności.”
(H. Gardner
CHARAKTERYSTYKA POSZCZEGÓLNYCH TYPÓW INTELIGENCJI
Inteligencja językowa (słowna, werbalna, lingwistyczna) – cechuje się wysokorozwiniętymi zdolnościami do czytania, mówienia, pisania i myślenia przy użyciu słów. Ktoś o tym typie inteligencji lubi różnego typu literaturę, zabawę słowami, tworzy poezję i historię oraz lubi debaty, formalne przemówienia , kreatywne pisanie, opowiadanie żartów. Sprawnie komunikuje się z otoczeniem. Lubi uczyć się nowych słów, dobrze sobie radzi z pracami pisemnymi. Posługuje się bogatym słownictwem. Nie ma kłopotów ze stylistyką wypowiedzi. Łatwo uczy się języków. Pamięta rzeczy mniej ważne.
Szczególnie ważna w zawodach, np.: aktorów, nauczycieli, prezenterów telewizyjnych, prawników
Inteligencja matematyczno-logiczna – w tego typu inteligencji używa się liczb, matematyki, logicznego myślenia i schematów (myślowych, wzrokowych, liczbowych i kolorystycznych) , pojawiających się w życiu. Jeśli ten typ inteligencji przeważa to są tendencje do myślenia koncepcyjnego i abstrakcyjnego i dostrzegania schematów i zależności. Osoba o tym typie inteligencji lubi eksperymenty, puzzle, rebusy interesują ją sprawy związane z kosmosem, analizuje okoliczności związane z ludzkim zachowaniem, lubi pracę z liczbami, wzorami i operacjami matematycznymi, podejmuje wyzwania związane z rozwiązywaniem problemów, jest systematyczna, dobrze zorganizowana i zawsze ma logiczne argumenty na to co robi i jak myśli. Lubi pracować z komputerem, kalkulować i przewidywać konsekwencje sytuacji. Preferuje przedmioty ścisłe.
Szczególnie ważna w zawodach, np.: matematyków, fizyków, chemików, techników, architektów, lekarzy, detektywów.
Inteligencja wizualno-przestrzenna (wzrokowa) – „Widzieć znaczy uwierzyć”. Wiedza w tego typu inteligencji pochodzi od kształtów, wyobrażeń ze świata zewnętrznego jak i naszej wyobraźni. Osoba o tym typie inteligencji myśli używając wyobraźni i obrazów. Jest wrażliwa na otaczające przedmioty, kolory i wzory, lubi rysować, malować, rzeźbić i wytwarzać ciekawe prace używając kolorów i różnego typu materiałów, lubi również układać puzzle, czytać mapy, ma zdecydowane poglądy odnośnie kompozycji kolorystycznych (np. pokoju ), lubi czynności które wymagają patrzenia oczami wyobraźni – wizualizacji. Charakteryzuje się wyczuciem i wrażliwością estetyczną. Jest wzrokowcem.
Szczególnie ważna w zawodach, np.: malarzy, rzeźbiarzy, żeglarzy, architektów; – budowniczych, chirurgów, lotników.
Inteligencja kinestetyczna (ruchowa, fizyczna, cielesna) – uczyć się poprzez wykonywanie. Wiedza zdobywana jest poprzez ruch. Nasze ciało wie jak jeździć na rowerze, zaparkować równolegle samochód, tańczyć walca, złapać rzucony przedmiot, utrzymać równowagę podczas chodzenia, te czynności wykonujemy odruchowo i nie są związane z logicznym myśleniem. Jeśli ta inteligencja przeważa to lubi się ruch, taniec, wykonuje własnoręcznie prace. Jest się uzdolnionym technicznie i manualnie. Dobrze komunikuje się za pomocą „języka ciała” i gestów. Ma się poczucie czasu i wrażliwość na otoczenie. Aby dobrze coś zrobić potrzebuje się zobaczyć jak ktoś inny to robi, lubi się gry ruchowe i demonstruje jak coś wykonać. Trudno jest usiedzieć na jednym miejscu długi czas, szybko czuje się znudzony, gdy nie jest się zaangażowanym w to co dzieje się wokół. Dziecko panuje nad ruchami swojego ciała, jest dobrze skoordynowane, szybko automatyzuje ruchy. Preferuje dotyk jako sposób poznania, lubi manipulować przedmiotami.
Szczególnie ważna w zawodach, np.: sportowiec, tancerz, chirurg, rzeźbiarz, krawiec, masażysta, aktor.
Inteligencja muzyczna (słuchowa, rytmiczna) – wiedza dzięki dźwiękom. Jeśli ten typ inteligencji przeważa to kocha się muzykę i rytm. Jest się wrażliwym na rytm, tonację, barwę dźwięków i dźwięki środowiska (śpiew ptaków, dźwięki deszczu), uczy się lepiej przy dźwiękach muzyki w tle, można odtwarzać melodie i rytm po jednokrotnym ich usłyszeniu, dźwięki, tony i rytmy mają widoczny efekt na osobę o tym typie inteligencji, lubi ona tworzyć muzykę, słuchać i naśladować ją, ma zdolności językowe „łapie akcent”, z łatwością rozpoznaje muzyczne instrumenty. Dziecko posiada uduchowienie, wrażliwość na ładunek emocjonalny zawarty w melodii.
Szczególnie ważna w zawodach, np.: muzyk, tancerz, śpiewak, aktor.
Inteligencja interpersonalna (międzyludzka, indywidualna, społeczna) – uczymy się pracując z innymi, wchodząc w relacje z nimi. Gdy ta inteligencja jest czyjąś mocną stroną to lubi on być częścią zespołu i wchodzić w relacje interpersonalne, łatwo nawiązuje i ceni kontakty z ludźmi, ma dużo przyjaciół, wykazuje empatię i głębokie zrozumienie punktu widzenia innych ludzi, często zauważa że inni przejmują jego pomysły, ma zdolności w rozwiązywaniu konfliktów, mediacjach i znajdowaniu kompromisów wśród ludzi będących w radykalnej opozycji względem siebie. Lubi zajęcia grupowe, współpracować, łatwo aklimatyzuje się w grupie. Umiejętności te są szczególnie przydatne przywódcom religijnym, politycznym, nauczycielom, terapeutom i rodzicom.
Szczególnie ważna w zawodach, np.: nauczyciel, terapeuta, sprzedawca, przywódca polityczny, religijny.
Inteligencja intrapersonalna (wewnętrzna, indywidualna, intuicyjna) – jest to inteligencja wykorzystująca naszą zdolność do poszukiwania wewnętrznych emocji i wierzeń oraz prawdziwej duchowości. Osoba o tym typie inteligencji lubi pracę w samotności, czasem jest wstydliwa, ma własną refleksję i wszystko co robi jest związane z jej wnętrzem. Ma ona kreatywną mądrość i wewnętrzną intuicję, jest wewnętrznie zmotywowana, nie potrzebuje zewnętrznej motywacji, ma silną wolę, zna swoją wartość, ma zdefiniowane opinie i myśli na omal wszystkie zagadnienia. Ma dobrze rozwiniętą samoświadomość. Inni ludzie chętnie przychodzą do niej po radę. Myśli intuicyjnie, ceni swoją prywatność.
Szczególnie ważna w zawodach, np.: nauczyciel, poeta, przywódca.
Inteligencja przyrodnicza (środowiskowa, naturalistyczna) – opiera się ona na rozpoznaniu, docenianiu i rozumieniu natury. Ktoś o tym typie inteligencji kocha rośliny i zwierzęta. Lubi spędzać czas na wolnym powietrzu i wszystko co jest związane z naturą (np. zmiany pór roku ). W wieku dziecięcym lubi się zbierać okazy flory i fauny, kolekcjonować kamienie i muszle, mieć zwierzątko w domu. Osoba ta okazuje szacunek względem wszystkich istot żywych.
Szczególnie ważna w zawodach, np.: weterynarz, biolog, ogrodnik, hodowca, treser zwierząt, przyrodnik, leśnik.